Matkailu

Uskomaton ja Upea Praha

Praha oli aivan u-s-k-o-m-a-t-t-o-m-a-n upea! En voi kyllin hehkuttaa, rakastuin Prahaan täysillä. Vaikka vielä on ihan vähän reissua jäljellä, voin sanoa kuitenkin varmuudella, että Praha oli reissun paras kohde. En ole valehtelematta koskaan ollut niin kauniissa kaupungissa. Mukulakivikatuja, värikkäitä taloja, punaisia kattoja, kauniita katulamppuja, vanhoja raitiovaunuja, pieniä kahviloita… kaikkea mistä pidän! Kaupunki ei myöskään ole liian pieni eikä liian suuri.

Saavuttiin Prahaan myöhään sunnuntai-iltana ja suunnistettiin vain suoraan hostellille. Maanantai olikin sitten reilin paras päivä! Lämpöä oli reilusti, aurinko paistoi: täydellinen kesäpäivä. Löydettiin alle viidellä eurolla tajuttoman hyvää pastaa, kävin astronomisen kellon tornissa, käytiin polkuveneilemässä Vltava-joella, juotiin kahvilassa mangomansikkajääteetä, käveltiin pitkin joenrantaa. Oli oikeasti niin rentouttava ja ihana päivä ettei tosikaan.

Tiistai olikin sitten ihan toinen juttu 😀 Reissun hirvein päivä! Ei onneks jäänyt traumoja Prahasta, vaan pelkästään meidän hostellista… Meidän huonekaverit nimittäin melus yöllä niin paljon, että ei saatu Lotan kanssa nukuttua kuin muutama tunti yössä. Vikaks yöks päätettiin sitten vaihtaa asumusta, ja buukattiin viereisestä hotellista oma huone. Oli kyllä tosi hyvä päätös, saatiin nukuttua kunnolla ja hotelliin sisältyi vielä aamupala! Mutta Prahan Hostel Centreen en kyllä mene enää ikinä, vaikka valitettiin ja yritettiin vaihtaa hostellihuonetta, niin hostelli ei tehnyt yhtään mitään asialle, ei edes pyytänyt meluavia huonekavereita olemaan hiljaa saati sitten heittänyt niitä pihalle. Eikä se huoneen vaihdoskaan tietenkään onnistunut.

Lähdettiin kuitenkin aamusta Kutná Horaan katsomaan Sedlecin luukirkkoa. Tästä oma postauksensa myöhemmin, en halunnut sekoittaa hieman creepyjä luukirkkokuvia näihin Praha-kuviin 😀 Kun tultiin takaisin oltiin ihan rättiväsyneitä, mentiin hotellille päikkäreille jotka sitten venyivät hieman… Ei muutenkaan ollut kauheasti fiiliksiä lähteä enää illalla minnekään, joten mentiin vain meksikolaiseen ravintolaan juhlistamaan meidän reiliä ja vikaa päivää yhdessä. Mua ois varmasti muuten jäänyt harmittamaan se että ei otettu Prahasta väsymyksen takia kaikkea irti, mutta Prahassa satoi eilen ihan hulluna. Sekä vettä että rakeita! Eli ei olis kauheasti muutenkaan tehnyt mieli lähteä ulos.
Tiistaista huolimatta tykkäsin tosiaan Prahasti ihan hulluna! En voi liikaa suositella sitä paikkaa, niin kaunis ja ihana kaupunki. Menkää Prahaan. Oikeasti.